Hej konsument!
På webben ska man ange sitt prenumerationsnummer för att komma åt kundtjänsten. Och mitt prenumerationsnummer finns inte, säger ett felmeddelande. Detsamma gäller om man ringer, istället hamnar man i en telefonkö. Där säger de att väntetiden är mindre än en minut, i en kvart. Sen kopplas jag bort. Ett nytt försök leder till samma sak.
Det går inte att e-posta företaget eller på annat vis få tag på dem, så länge man inte kan logga in på webbplatsen (vilket jag i och för sig kan, men inte på just kundtjänsten).
Det känns som moment 22. De vill inte bli av med prenumeranter, det är allt för tydligt. Och jag känner mig helt stressad!!
Läs även andra bloggares åsikter om prenumeration, avbeställning, kundtjänst
jag hatar sådant. Har också en prenumeration (på fiskolja) jag vill bli av med. Helt omöjligt
Shit! Hoppas det löser sig! Vad är detta tidning?! Ska göra allt för att undvika denna...
Och det fungerar inte att bara sluta betala...?
Nä, skämt åsido. Vilken sugtidning.
Lina: Fiskolja???
Hanna: När det jävlas, då jävlas det och i bland känns det som om man är utsatt för en komplott, som går ut på att reta en till vanvett i små, små steg.
Lina: Fatta vad sund du ska bli när du proppar i dig allt.
Marina: Iform. Jag lyckades tillslut. Puh!
Petra: Sug är ordet!
Magnus: Det ÄR en komplott!
Haha, ett tips. Häng ut dem på bloggen. En kompis till mig var besviken och lurad av ett företag. Han bloggade såklart om det och dom hittade dit. De ringde och bad honom plocka bort inlägget. Han sa nej. Tillslut lät han sig köpas. Ja, de erbjöd honom en bärbar dator om han tog bort inlägget. Det kunde han inte motstå. Bloggare har makt.
Jag får leveranser av Glucosamine med jämna mellanrum, trots att jag har tackat nej. Jag blir otroligt irriterad på vissa telefonförsäljare.