Bussresan

- Hej!

Jag vände mig mot gången i bussen och såg ett allvarligt barn.

- Hej! sa jag.

Sen slog hon sig ner bredvid ig och inledde ett långt samtal. Mitt humör var redan på topp så jag svarade tålmodigt på alla frågor om ålder, namn, var jag bodde och så vidare. Jag fick också veta allt om denna lilla 6,5-åring. Hon hade åkt skridskor i skolan idag, fort hade hon åkt. Nu skulle hon till sin mamma i Spånga. Mamma var äldre än mig kunde man nog säga. Vid Kungsträdgården skulle hon av, mitt inne i en lång utläggning. Så det blev ett hejdå från långt avstånd. Jag ropade tillbaka.

Alla i bussen visste mer om mig än de flesta jag åkt buss med tidigare. Alla tittade också på mig när jag konverserade tjejen. Är det konstigt, ostockholmskt att konversera barn som tilltalar en?

Jag blev i alla fall glad. Det blev en ganska trevlig resa hem. Kanske var det en del av min egen res.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: F

Gulligt:)

2008-02-23 @ 09:39:11
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Dr S

Inte vet jag om det konstigt och ostockholmskt, men det är himla kul att prata med ungar iaf.

2008-02-26 @ 13:21:35
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0