Väntan på orden

Bloggtorka är bara förnamnet. Jag känner mig helt dränerad på ord. Jag vet inte om det har att göra med att jag skriver ord hela dagarna. Andra ord. Ord som jag kan belägga, med hjälp av analyser och tidigare forskning. Mina egna ord har jag svårt att belägga. Det är som att jag vill hänvisa till någon, för att höja upp mina argument, göra mina ord mer värda.

Just nu känns de bara tomma. Eller så är det mitt huvud som är tomt.

Eller så är det mitt huvud som är fullt. Fullt med saker som jag inte riktigt kan uttrycka. Inte här och kanske inte ens för mig själv. Jag suger på en karamell som aldrig tycks ta slut. Jag får aldrig svaret på vad som döljer sig där innanför. Är det pulver, är det sött, är det salt, eller är det bara segt?

Det är kanske dags att bara ta ut den där karamellen och erkänna mig besegrad. Svaret kommer inte att finnas den här gången.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Lina

hur som helst är din blogg som en påse full med blandgodis...och det är det bästa enligt mig;)

2008-12-14 @ 15:07:59
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Magnus

Gott & blandat, sa Bull.

2008-12-14 @ 16:32:16
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Beyonce

Lägg karamellen åt sidan ett tag, svaret kanske kommer om du inte känner efter så mycket.

2008-12-15 @ 12:00:27
URL: http://bday.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0