Turist i Stockholmo

Jag har sett Brommaplan men inte Drottningholm, Vin- och sprithistoriska muséet men inget vare sig vin eller sprit, Wirströms färg men ingen 5-56 (min gnissliga dörr gnisslar därmed fortfarande - hjälplöst!!).

Däremot har jag sett Tre kronor med Livrustkammaren och Storkyrkan med St Göran och draken.

En fin dag har det varit. Drottningholm lär ju finnas kvar även en mindre regnig dag.



Jag hittade också stället där jag är döpt. Näe, inte i brunnen, i Finska kyrkan bakom. Så nära slottet man kan komma antar jag.

De ville dock inte ha besök, det var tydligt. Det såg väldigt tillbommat ut.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Beyonce

Låter som en trevlig dag.

2008-08-22 @ 20:10:03
Postat av: leopardia

tänkte på det, sist jag vandrade på söder. och såg en bro för övrigt, att det är många gator man aldrig gått på i den här stan...

2008-08-23 @ 21:24:46
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Hanna

B: Det var det!

Leop: Visst är det så!

2008-08-23 @ 23:30:08
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0