Back on track - eller dance

Balansen är återställd. Dansen har börjat.

Jag gillar det. Stressa hem efter jobbet. Alla förberedelser innan för att vara i god form. Klä på mig och göra mig i ordning. Gå dit i stora mysbyxor och luvtröja med musik i öronen. Verkligen ladda. Komma dit och få ta ut mig maximalt. Orka lyfta benet i 45 grader under hela övningen, tills det värker i varenda muskel. Känna att jag jobbar igenom maximalt.
Det kändes strategiskt och mentalt fel att det var baletten som var först ut på terminen. Redan efter en kvart började jag också att snegla på klockan. Så här i efterhand kan jag konstatera att jag klarade det och ganska bra dessutom. Tyckte till och med att jag såg lite strörre ut i spegeln. Och det är positivt!

Ibland tänker jag att det skulle vara så kul att vara elitidrottare. Få träna mycket och maxa hela tiden, medan tränaren hejar på. Jag tror att jag skulle gilla det.

Ett tag i alla fall.

Men nu sysslar jag med hobbydans. Så att...

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Jazzhoppan

Japp balansen är på väg tillbaka :-)

2008-08-27 @ 11:03:30
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jazz: Pjuh...

2008-08-27 @ 21:19:55
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0