Frustrerad

Ibland känner jag total fokus när jag är på jobbet. Har kommit på mig själv i det modet flera gånger under den senaste veckan. Annars har jag ju tendenser till intellektuell stress (fick jag veta på kursen i arbetsmiljö och rehabilitering som jag var på i veckan), det vill säga svårt att koncentrera mig, svårt att sätta mig att läsa eller skriva något, svårt att fatta beslut. Det är jag.

Men till och från finner jag total fokus. Det är så skönt.

Sen kommer någon inrusande. Hos oss skickar vi inte e-brev. Vi rusar in. Så är man mitt i något är det bara att avbryta. Minst ett par tre, fyra, fem gånger i timmen blir man avbruten av inrusanden. Däremellan är det telefonen, e-posten eller annat som dyker upp.

Plötsligt ligger det ett e-brev i inkorgen, med ett dokument bifogat. Dokumentet har inget namn, det finns ingen text i e-brevet. Är det virus? Jag ska intuitivt förstå vad det är de vill. Antagligen tänker de sig att rusa in lite senare, de skickade detta som förtrupp.

Jag blir så extremt frustrerad. Ingen tycks mig särskilt upptagen. De har tid att stå och snacka, gå och fika på utsatt tid och ta lång lunch. Jag arbetar, skippar fikat, jobbar in lunchen och får extra saker på mitt bord.

"Hos oss hugger alla in när det behövs, så måste det vara på den lilla arbetsplatsen."

Det är två personer som hugger in. Jag är en av dem.

Som får i uppgift att gå och handla presenter, fixa fika, dittelidutta, kopiera, skriva ut, gå på utbildning i kopiatorn (!!). Tacka fan för att jag inte hinner gå och fika någon gång.

De som är minst stressade ombeds aldrig. Idag tog jag initiativet och delegerade. Jag är näst lägst i rang, senast anställd, och jag är bra på att delegera. Paragrafryttaren har inget problem med det. Men varför skyddar bossen de här individerna?

Varför?

Vad är det de förutsätts att inte klara av?!?!

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Magnus

Dom som inte gör det de ska på jobbet borde pryglas och sedan kölhalas. Problemet är att man skulle få stå och prygla hela jäkla tiden. Det är många som totalt saknar arbetsmoral. Störsamt.

2007-09-14 @ 19:24:40
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Blingbling

You go girl. Deligera! Det ska jag också lära mig. Finns det kurser för sånt mån tro? På måndag är det slut med ditteliduttandet.

2007-09-14 @ 19:52:22
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Magnus: Då skulle arbetsdagarna gå åt till det...
Bling: Det vore en väldigt användbar kurs...

2007-09-14 @ 21:12:43
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: grannen

jag tror också på att delegera! om jag hade ett stort företag och kunde anställa folk skulle jag anställa dig i ett nafs! sen skulle du få anställa flera och delegera och ha koll på dem... :-)

2007-09-14 @ 23:16:22
URL: http://proud2b.blogg.se
Postat av: Hanna

Grannen: Jag är i högsta grad anställningsbar! Det går bra när som helst faktiskt =)

2007-09-15 @ 10:39:58
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: artrosbloggen

Ja, man blir så trött i luvan!

2007-10-12 @ 15:43:48
URL: http://artrosbloggen.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0