Lantlollan tar semester på hösten

Att vara på landet på hösten är förknippat med en del vemod. Det är mysigt att elda i brasan och få kura ihop under filtar tills öronen blossar. Men jag glömmer att saker är helt annorlunda på hösten än på våren. Det är helt kolmörkt ute redan vid 19, så det är svårt att veta var man ska gå av bussen. De där skyltarna inne på bussen är inte alltid att lita på. Dessutom står man där sen på en kolmörk landsväg och känner knappt igen sig.

Jag har varit på höstmöte på landet i helgen. Stått för korvgrillning och dopp av liten hand (Skrutten skulle i och plaska hela tiden, trots att vattnet var iskallt).

Det som är förknippat med störst vemod är ändå att det är är så lång tid kvar tills nästa gång jag åker dit. Under vintern är det bara ingen idé.

Nu ska jag gotta mig i fördelarna med stadslivet istället.


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Kluster

Finns det inte några chanser att åka ut i vinter då, när du har någon ledig dag när det är fint?

2007-10-06 @ 19:13:27
URL: http://klusterbitar.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0