Jag ger dig min morgon

Idag tog jag på mig vinterjackan. Det känns som en milstolpe.

Det känns som att jag har vaknat ur en lång dvala. Varje dag på bussen upptäcker jag nya vyer av Stockholm. Samma stad, men från nya platser, med en ny sammansättning av olika platser i ett blickfång. Jag blir helt förvånad över hur vacker min stad kan vara. Vill bara kliva av bussen och stå och stirra på staden med den rosa himlen i fonden, som en hint om den gryende dagen.

Jag ger dig min dag.

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Anna

Vackert.
Det är nyttigt och viktigt att lyfta blicken.

2007-10-24 @ 09:05:48
URL: http://jensenstankar.blogspot.com
Postat av: Jazzhoppan

Stan är vacker, ibland helt makalöst vacker! Vinterjackan har inte kommit fram ännu, dock vantar och mössa. Känns bra faktiskt.

2007-10-24 @ 09:28:49
URL: http://jazzhoppan.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0