Dessa män

Jag har upptäckt ett nytt irritationsmoment: män som ska hålla upp dörrar, antagligen inte till alla, men till mig som kvinna.

Idag nådde detta på något vis sin kulmen i hissen på jobbet. En man höll upp dörren på väg in, inget konstigt med det. Men jag skulle av tidigare än honom och då började han att putta upp dörren åt mig som för att hjälpa till lite på traven, men ändå inte göra det fullt ut.

Jag har armar själv, och kan därför öppna dörrar utan problem.

Vad är det som gör att män känner att de måste hjälpa till. För inga kvinnor håller någonsin på och öppnar dörrar på det hysteriska sättet.

På jobbet är det extra påtagligt eftersom vi har så många dörrar. Och visst håller jag upp dörren när det kommer någon, men jag springer ju inte och öppnar dörrar jag inte själv ska gå i.

Ser jag ut som att jag behöver hjälp?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Fialicious

Män som dörröppnare är ett jävligt underligt fenomen. Jag har då aldrig förstått mig på dom!

2007-11-28 @ 20:38:04
URL: http://www.fialicious.blogg.se
Postat av: Ellinor

Ja men det är väl för att vi kvinnor ju är fullständigt handlingsförlamade, svaga och beroende av all manlig muskelstyrka vi kan komma över. Eller så är det för att männen inte vet hur de annars ska uttrycka sin uppskattning... Tror nog på det senare...

2007-11-28 @ 22:52:32
URL: http://mariaellinor.blogg.se
Postat av: Kollegan

Men, kära kollega, om detta är ett nytt irritationsmoment: vad gjorde att det tog närmare 30 år innan du började störa dig på det? Det tycker jag är det riktigt intressanta!

Själv brukar jag, sedan min vuxna barndomstid, hålla upp dörren för äldre. Det är därför du alltid får den i ansiktet.

2007-11-28 @ 23:19:43
URL: http://www.holmstrands.se
Postat av: Tom

Själv slår jag upp vidöppna dörrar ibland. Hörde det senast förra vecka.

2007-11-29 @ 00:33:04
Postat av: Hanna

Fialicious: Mmm.
Ellinor: De verkar i alla fall tro att de bör göra något. Men jag blir bara provocerad.
Kollegan: Det har bara aldrig varit så tydligt som nu.
Tom: Haha... Hur känns det då?

2007-11-29 @ 06:45:21
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: garbo två

Men jag gillar män som håller upp dörrarna. Speciellt om de ger mig ett leende.

2007-11-29 @ 10:35:41
Postat av: Blingbling

Jag gillar också när de håller upp dörrar. Och speciellt bildörrar =) Dvs, de går ut, rundar bilen och öppnar sen min dörr. Det har hänt en gång i mitt liv. Vilken kille. Jag höll på att fria på fläcken.

2007-11-29 @ 16:23:30
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Tom

Så där, men någon måste väl öppna dom med..

2007-11-30 @ 12:13:38
Postat av: leopardia

eller när de är en halvmil före en och det hela slutar med att man börjar jogga till dörren för att de ska slippa stå där och se fåniga ut för länge...

2007-11-30 @ 23:07:38
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: ros

Jag tycker det verkarsom om ni tjejjer har ett större problem med dörröppnarna än vad vi killar har som ändå måste göras skiten? men kommihåg vi gör igen utan en bak tanke, öppnar han dörren så ser du tilltlandeut
Kram Rosen

2007-12-01 @ 11:25:44

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0