Bäst före

Ett problem som en anställning medför är omsättningen i kylskåpet. Sen jag fick jobb (eller lön rättare sagt) har jag blivit bra på att köpa hem saker, men om inte sämre på att göra av med dem. Kylen är välfylld hela tiden, tills varorna liksom självmant kryper ut. Det är liksom utgånget i dubbel bemärkelse. 

Insåg att det flytande margarinet jag precis smort en form med (och stoppat i ungnen) gick ut i mars. Det är två månader sen. Lite härsket smör har väl aldrig dödat någon - hoppas jag.

Så nu är det utrensningsdags i kylen. Det är lite trist när man måste slänga bort saker man verkligen gillar, men som man inser att man aldrig äter av. Frågan är - vad äter jag egentligen?

Måste rannsaka mig själv i den frågan. För det blir onödigt dyrt att köpa hem saker som man ändå inte tänker göra av med. För att inte tala om onödig konsumtion.

Bara torrprodukter from now on.

Fy, lukten av det där smöret förföljer min snok just nu. Yuck!


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Blingbling

HAhaha, vad jag känner igen det där. Jag hadlar och fyller på min kyl men hinner inte äta upp det. Ett dilemma för oss singelpinglor som nästan alltid äter ute och som inte har en pojkvän hemma som äter upp allt.

2007-05-12 @ 14:08:12
Postat av: Magnus

Hmmm...jag har ingen pojkvän som äter upp allt, men jag är superkänslig mot varor som gått ut. Jag dricker inte mjölk som passerat bäst före. Bäst före finns av en anledning. Det värsta jag ätit var 2 år gamla flingor hos min farmor. Fy Fagerås vad det var äckligt...

2007-05-12 @ 16:12:47
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Hanna

Bling: Vad ska man göra. Endast köpa frystorkat..?

Magnus: Lite överkänslig tror jag. Mjölk håller betydligt längre än det står (även om jag inte brukar äventyra mig så ofta). Men jag har haft mjölk som var 10 dagar för gammal i kaffet. Kändes som att jag fick en skumbanan i munnen. Mycket otäckt och inget jag rekommenderar.

2007-05-12 @ 16:54:48
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Thomasjasmine

Your website is extremely interesting

2009-06-02 @ 10:14:09
URL: http://thomasjasmine.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0