Personlig assistent på heltid

Jag har fått erbjudande om jobb. L tycker att jag ska bli hennes personliga assistent. Som i the weddingplanner, fast bara assistent. Jag har otaliga gånger räddat henne från att bli överkörd, påmint henne om viktiga tider och kollat upp diverse annat - som den organisatör jag är.

Idag sms:ade jag henne för att påminna om att ställa fram klockan. Vore trist om hon missade dansen. Hon svarade med ett tack och att jag skulle få dubbelt ob eftersom det är söndag.

Än så länge får jag nöja mig med äran. Men när hon blir rik ska hon anställa mig, har hon sagt. Jag får gå med snäcka i örat och ständigt stå i kontakt med henne så att hon inte missar något viktigt. Dessutom kan hon släppa kontrollen över allt, och ägna sig åt det hon gör bäst. Så får jag vara organisatören med exceptionellt bra minne. Det är ju min styrka, utöver de organisatoriska...

Kommentarer
Postat av: Staffan

Vis av erfarenhet råder jag att nappa på erbjudandet. Jag var skeptisk till en framtid som hemmafru, men trivs nu alldeles ypperligt. Så hugg, det kan bli mycket bättre än du anar.

2007-03-26 @ 19:00:51
URL: http://sporre.blogg.se
Postat av: Hanna

Staffan: Jag trivs också mycket bra med hemmafrulivet. Vet bara inte hur kul det är att jobba i längden - utan lön. Men det är klart, det är helt klart en acceptabel sysselsättning :)

2007-03-26 @ 20:27:41
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0