Total lycka!

Ibland är lyckan ack så lättfångad. Det kan exempelvis vara en så enkel sak som att läsa om en instruktion och komma till ny insikt. Det hände mig för en minut sen.

Jag har skrivit på en rapport angående min praktik i fyra dagar nu och arbetat efter principen att två sidors skrift på en dag är ett fullgott dagsverke. Den skulle bli 10-12 sidor så jag tänkte att på måndag skriver jag det sista och blir klar. Så läste jag instruktionen en gång till nu och insåg att jag fått med allt som jag borde men bara har åtta sidor. Vad ska jag blaja på om mer tänkte jag. Sen läste jag tydligare att det stod 8-10 sidor. Lyckan var total kan jag lova. Det innebär att jag kan läsa igenom den och fylla på lite där jag känner att det är löst och sen - vips - är den klar. Jag är glad att det inte kändes mer betungade än så. Skriva reflekterande är något jag gillar och som brukar gå hem hos mina lärare. Jag är bra på att vidga mina reflektioner så att de kommer att handla om så väl kursen, som min framtid och min egen skolgång eller andra saker som jag har varit med om i mitt liv. Reflektionen är något jag tror att jag har utvecklat mycket under mitt studerande.

Det verkar som att min helg kommer att bli lite lugnare, likaså början på nästa vecka. Det känns mycket skönt. Att bli underkänd finns i dagsläget inte på världskartan. Men det är klart. När det gäller just reflektion är det svårt att veta vad de faktiskt "vill ha". Jag får lite på min intuition, den brukar oftast vara rätt så välfungerande.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0