Inre stillhet

Det är lite meditativt att ha en massa fritid att spendera. Jag har utfört alla mina ärenden på stan denna dag. Hann med att byta min Margerethe-bakskål  som jag fick i julklapp också. Ville ha en lite större och nu har jag det. Den är fin och rosa. Passar väldigt fint ihop med min röda som jag har sedan tidigare. De röda som finns ute nu är lite blaksiga och plastiga i färgen, min är mer djupröd. Fina är de - även ihop.

Resten av eftermiddagen ska jag försöka att undvika bränna iväg tid framför datorn (lycka till med det...) och bara skrota runt hemma. Plocka lite, dricka kaffe, kanske läsa min bok - bara må bra helt enkelt. Jag känner att det är lätt idag.

Snälla, låt inte telefonen ringa och vara otäck mot mig. Sist jag mådde så här oförskämt bra och kände mig löjligt trygg kom det där obehagliga samtalet som man aldrig förväntar sig - men som alltid kommer förr eller senare.

Idag vill jag att telefonen ska vara lugn.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0