Fri i tanken

Så kan jag checka av den första sysslan idag.

Det känns smått dekadent att gå på bolaget och inhandla två boxar vin en onsdagförmiddag. Jag fick en och annan blick på väg därifrån.

Eftermiddagen ska jag storhandla mat inför helgen - för hand och gående förstås. Inga bilar till förortsdjungeln och stormarknadskomplexen för mig inte. Sen ska jag försöka röja upp lite i lägenheten. Det är nog bara idag jag har tid. Imorgon ska jag ju till skolan med eventuell utgång som följd.

Sen är det bara fredagen kvar och då har jag också en del att stå i.

Konstigt nog, med tanke på min stressade sömn inatt, känner jag mig lugn idag. Jag har en del att göra, men allt är sånt som man bara gör. Ingen tanke eller reflektion behövs. Det känns bra med tanke på att jag satt med rapporten och stötte och blötte varje tanke igår.

Tanken är fri idag.


Kommentarer
Postat av: Honken

Åhh, det är ju underbart att gå till bolaget en förmiddag mitt i veckan. Inget folk och man kan gå där i lugn och ro. Jag glor tillbaka på de som glor. ;-)
Kram

2007-01-10 @ 12:07:52
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Hanna

Visst är det skönt med stillsamma förmiddagar (jag och A-lagarna).

2007-01-10 @ 14:38:44
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Gjermundveronica

Hi, cool site. What CMS is it?

2009-07-08 @ 07:51:11
URL: http://gjermundveronica.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0