Förnedring

Idag har jag varit på Arbetsförmedlingen. Det är verkligen förnedring på hög nivå. De pratar med en som att man är en idiot - för att man är arbetslös eller vad? Antagligen för att de som jobbar där är idioter själva. Han som mötte upp mig tittade verkligen uppfordrande på mig som om jag inte hade något där att göra alls. 

Nå, dagens möte kändes ändå inte så farligt. Värre är det att komma dit på möte i grupp nästa gång! Ojojoj, det är verkligen slöseri med tid och som sagt onödig förnedring. Jag tror att de skulle behöva en retorikkonsult som kommer dit och styr upp hur de pratar, tilltalar folk, formulerar sig på webben och annat. Jag skulle kunna göra det för en billig penning.

Insåg också hur A-kassan fungerar - ganska dåligt förstås. Jag är förmodligen utstängd från kontanta medel i tre månader - för att jag inte har varit inskriven förut. Ok, låt mig se om jag förstått detta rätt. För att jag inte fått pengar från A-kassan och nyttjat deras resurser förut, straffas jag i tre månader nu. Jo, men det är helt logiskt faktiskt. Jag känner mig väldigt motiverad att hitta ett jobb, så där har de ju lyckats (som att jag inte var det ändå). Efter tre och ett halvt år av studier är man kanske inte precis som mest likvid.

Kommentarer
Postat av: C.

Så du har vågat dig dit! Jag har undvikit det än så länge, just för att försöka undvika att känna den där känslan av förnedring och värdelöshet som jag antar infinner sig så fort man går över tröskeln.

2007-01-19 @ 18:58:49
URL: http://arligheter.blogg.se
Postat av: Hanna

Visst är det precis den känslan som infinner sig. Jag rekommenderar dig starkt att göra det ändå. Efteråt känns det så mycket bättre. Kvällen är dedikerad till allehanda pappersexercis. Mycket att fylla i. Pust...

2007-01-19 @ 19:33:52
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0