Drömskt om lax

Jag hade lunchdejt på stan idag också. Det är rätt skönt att komma iväg ut när man bara sitter på sin kammare och skriver hela dagarna annars. När lunchen innebär sushibuffé är det inte sämre. Jag sitter fortfarande och drömmer om den där laxen som är så tunn så att den bara smälter i munnen. Jag kunde äta hur många som helst idag. Det gör mig glad när jag helt kan bortse från räkorna - de är de minst eftersträvansvärda på en sushibuffé. Jag skulle kunna äta lax uteslutande. Men det blev lite tonfisk och annat också.

Har tillbringat ovanligt mycket tid på Ö-malm senaste tiden. Mitt hår kommer snart att bli blått och jag kommer att finna ett koppel i min hand tillhörandes en pudel. Det är lite läskigt att stiga in i den där världen. Den känns så obekant och "fin" på ett lite konstlat sätt. Så är det när man mest hänger på Söder hela veckorna. Kanske är bra för mig att ta mig ur min bubbla ibland. Bara det inte blir en vana.


Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0