Dans- och träningmaraton

Det verkar som att alla håller på och ska infira nyårslöftet just denna helg. Var ute och snubblade en sväng vid tullen och tyckte mig se folk i träningskläder vart jag vände min blick. Dags att bryta nya nyårslöften så att man kan återanvädna dem nästa år. Recyckling på hög nivå. Själv har jag aldrig förstått varför folk plågar sig så. Om man gör något man tycker är skittrist är det på något vis givet att man kommer att ge upp efter ett tag. Så fungerar det mänskliga psyket (antar jag).

Hur som helst var jag lite orolig att det skulle vara fullsmockat på gymmet när jag smet dit. Jag hade dock tur. Det var inte mycket folk och jag kunde pusta ut. Jag står inte ut när det är mycket folk på gymmet. Därför gillar jag att träna på dagarna i veckorna. Då brukar det vara som bäst.

Snart börjar mitt dansmaraton också. Jag ska köra fyra danspass i veckan. Jag undrar om det är för mycket att boka in sig på. Kommer jag att hinna gymma någonting emellan bandrepen och dansen? Det återstår att se. Kanske är det precis vad jag behöver. Mycket tider att passa. Oftast gör det mig mer aktiv.

Nu ska jag ut och försöka hålla en tid!

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0