Singelrutiner

Ibland förstår jag varför folk väljer att para ihop sig. Det är trots allt vissa saker som man ofrånkomligt går miste om som supersingel. En oväntad kaffe på sängen, en överraskande påhälsning, en extra kram som man inte bett om. Det är klart att det finns fördelar. Men allt sånt där skapar också ett beroende. Jag vet inte om jag är beredd att överlämna mig i den typen av beroende. Alla vet hur svårt det är att komma ur sånt.

Jag erkänner att jag är sämst på att lägga ut krokar för att skapa ett beroende. Men jag känner mig oftast lycklig i mig själv och av att vara själv. Jag vet inte om jag är beredd att ge upp den enkla lyckan när jag inte vet vad som väntar. Det är fortfarande som att hänga ut genom ett fönster utan skyddsnät, och jag är ganska så rädd för höjder.

Jag måste ändå erkänna att jag uppskattar den där latten serverad i sängen med tidningen till. Det kan vara otroligt skönt med ett avbrott i singellivet ibland. Ett avbrott i mina väldigt strikta rutiner.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0