Livsstil

Något som verkligen skrämmer mig är att vakna upp till nya klimatrapporter. De slutar aldrig att påverka mig. Sånt kan få mig att ligga vaken om nätterna med lätt panik. Dels för att jag inte kan göra mer än det som jag gör. Dels för att varje gång jag försöker prata med människor om det här är reaktionen i stil med "ja, men vad ska man göra, vi behöver ju bilar". Frågan är om vi verkligen behöver bilar mer än vi behöver en frisk jord. Lite såna perspektiv vill jag ta. Då får jag reaktionen att "ja, men herregud, så stor skillnad gör det inte". Frågan är hur de kan veta det säkert. Är vi verkligen villiga att ta risken?

Jag tror det är dags att ändra livsstil, och det lite raskt. Sluta köra bil, konsumera mindre, back to basics - kanske börja odla lite själva. Alla typer av transporter och framställning påverkar miljön. Hur länge har jag inte tänkt på det här? Det är först se senaste åren rapporterna börjat dugga tätt.

Kommentarer
Postat av: Karin i London

jag haller med. det varsta ar maktlosheten. jag gor sa gott jag kan, undviker alla onaturliga transportmedel, organisk mat etc... men spelar det nagon roll va dlilla jag gor? jag a rlite radd faktiskt. kram

2007-02-01 @ 11:03:13
URL: http://beetlebum.blogg.se
Postat av: Hanna

Ur rädsla har många saker fötts, både bra och dåliga antar jag. Jag hoppas att det kan bli bra den här gången. Kram

2007-02-01 @ 18:43:31
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Meetarsenal

Hi, very nice site!
Good luck!

2007-12-23 @ 23:29:33
URL: http://meetarsenal.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0