Het marknad

Söndagkvällar är det svårt att hitta på ens något meningslöst att göra. Det finns inga skräpserier att följa, ingenting att sitta och stirra på. Det har kommit att bli en kväll i veckan då jag spontansöker jobb. Igår passade jag på att lägga ut eller färdigställa mitt CV på diverse sajter. Det kan aldrig vara negativt. Äntligen fick jag tummen ur. Satt till halv tolv och pillade med det eftersom det är enda kvällen i veckan när inspirationen finns där.

Jag har en kompis som varit arbetssökande inom sitt gebit ett antal år (han har kört taxi de sista två). Han berättade att han blir uppsökt på sitt CV nu, så man får väl säga att marknaden är het. Vi är absolut inte i samma bransch, men jag hoppas fortfarande att det här ska lösa sig lite lätt. Jag gör trots allt vad jag kan för att lösa det. Ett par ansökningar i veckan borde vara en ganska bra skörd i alla fall.

Inser att min bloggande kommit att kretsa runt främst tre teman: miljö, dans och jobbsökande. Jag antar att det är så mitt liv ser ut nu. Har trillat ur reflekterandet lite just nu. Ska försöka göda det lite under dagen tror jag.

Kommentarer
Postat av: C.

Det där lät väldigt likt mitt liv just nu, fast blir istället jobbsökande och träning för mig. Lät ju hoppfullt med att marknaden är het, hoppas hoppas!

2007-02-05 @ 11:28:11
URL: http://arligheter.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag har dessutom blivit en dålig hemmafru som försakar både städning och strykning... Hmprff..

2007-02-05 @ 14:46:32
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Henrik

Hej, vad är det du har utbildat dig till egentligen? Har du läst retorik lr?

Tack för ditt uppmuntrande kommentar förresten! Jag hann läsa den innan jag drog eftersom du var så snabb att kommentra! =) O du hade rätt! Jag klarade mig.. Dina känslor hade rätt =P

2007-02-06 @ 12:39:48
URL: http://wreten.blogg.se/
Postat av: Hanna

Retorik it is, i massor.

Jag är glad att du klarade dig! Bakishet är av ondo.

2007-02-06 @ 13:25:50
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0