Avenue Q

Jag var alltså och såg Avenue Q igår. Det var genrepet. Jag satt och faschinerades av kändisfaktorn för denna tilldragelse. Det var främst politiker av Calle Bildst kaliber som stod och drack vin i pausen och svor över att de blivit utelåsta från parkettdörren. Men även de som skrev musikalen satt på raden framför oss. Min svägerska guidade oss genom de, för denna tilldraglese, lokala kändisarna. Där satt jag och mös helt utan förväntningar.

Vad kan man säga om Avenue Q: roliga handdockor med sina bärare, sköna låtar, kärlekshistorier och framför allt mycket sex (internet är för porr för dem som undrar). Ungefär så. Men framför allt väldigt underhållande musikal. Min mamma verkade vara väldigt underhållen. De dryga två timmarna gick väldigt fort.

Senast jag såg en musikal var Rent, den lyckades jag se två gånger på kort tid. Den har ett stort mörker som jag i och för sig uppskattar. Men det var på något sätt lättare att titta på denna underhållande och galna musikalen med små monster. Jag kan bara rekommendera.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Jag vill också gå på musikal! =) har tänkte att gå på Cats hur länge som hälst här i Gbg, men det blir aldrig av... "Midnight, Not a sound from the pavement, has the moon lost his memory? She is smiling alone..."

2007-02-16 @ 17:21:00
URL: http://wreten.blogg.se/
Postat av: Hanna

Gå, gå, gå! Det är härligt...

2007-02-16 @ 22:21:41
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0