Läsa ikapp

Tjocka tidningar. Mycket reklam. Det är vad man betalar för, ofta.

Men det finns guldkorn. Jag har lyckats tänka fler nya tankar idag, när jag börjat läsa igenom min stora tidningshög. Nära personskildringar, nya recept och människor som slutar konsumera under ett år, har gjort mig glad. Det finns mycket att få ut även av modemagazin.

Men jag har tröskat gamla tankar också. Jag läser om att  tjejer förväntas vara duktiga och inte får tillräckligt med beröm och därmed självförtroende som barn. Det gör att de söker bekräftelse av andra under sitt vuxna liv. Jag har läst så mycket om hur olika förväntningarna på tjejer och killar ser ut som barn. Det är klart att det färgar oss. Och det är klart att vi måste ge även tjejerna den där styrkan som små. Varför blir det inte så då?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Tom

De flesta modetidningar lever på sina annonser. Utan de skulle de inte finnas. De säljs färre lösnummer än man tror.

2007-12-16 @ 20:20:48
Postat av: Hanna

Tom: Jag vet, det är bara så jobbigt att bläddra sig igenom drivorna av reklam. Själv köper jag aldrig tidningar till fullt pris =)

2007-12-16 @ 20:48:33
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Olemonika

i love this site keep it up is nice and good keep it up is nivce and good

2009-06-25 @ 07:44:05
URL: http://olemonika.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0