Det som göms i snö...

Storstädning innebär nygamla fynd i stor utsträckning. Det som göms i snö dyker upp lite mer mögligt som vi vet.

För ett halvår sen försvann en väldigt bra burk som jag gillade, liten, rund och med grönt lock. Den var lagom stor för att ha med sig lite sås eller lite sallad tillsammans med matlådan. När den försvann letade jag överallt i köket, i mitt rum på jobbet, i andras rum på jobbet, i köket på jobbet, på landet, jag frågade människor jag umgåtts med om jag glömt den hos dem.

Naturligtvis tänkte jag att någon hittat min underbara burk och gjort den till sin eftersom den är så perfekt.

Idag har jag fortsatt min storstädning. Rockpåsen, som jag kallar den och där jag har mina atiraljer för bandrepen, har stått orörd sen jag ställde den i klädkammaren någon gång i maj. Jag kikade ner i den. Där låg en matlåda. Lustigt tänkte jag. När jag lyfte upp den kände jag att det var något i den. Och jag förstod direkt vad det var. Min fantasiska burk med grönt lock!

Nu ligger allt för sanering. För när jag väl återfunnit det tänker jag inte låta det glida mig ur händerna igen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Kollegan

Jag gråter alltid vid lyckliga slut...

2007-12-02 @ 12:05:48
URL: http://www.holmstrands.se
Postat av: Hanna

Visst är det vackert...

2007-12-02 @ 13:21:42
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: garbo två

Det är gott att rensa. Det är underbart att hitta burkar som man fäst sig vid. Jag har också en liten burk som jag har svårt att leva utan och hittade jag bara flera exakt likadana sådana hade jag köpt på mig flera stycken. Tupperway-burkar är ofta toppen ,dyra men praktiska.

2007-12-02 @ 19:13:43
Postat av: Hanna

Garbo: Detta är en gratisburk från green giant. Den är bara helt perfekt!

2007-12-02 @ 19:44:51
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0