Jag vill rumstera i fred

En dag i veckan har jag då jag har tid att uträtta ärenden på stan och laga mat hemma. Rumstera runt helt enkelt. En sketen liten torsdag i veckan.

Det visar sig att resten av stan är lika sugna på at rumstera runt på stan på den där samma torsdagen. Eller är det sånt här kaos på stan varje dag?

Tacka vet jag Söder. Min puls gick ner något när jag fick rumstera lite mer i fred på Söder.

Jag vill ha sommar igen. Jag vill att stan ska kännas utrymd och tom så att jag kan få vara i fred när jag rumsterar.

Borde jag flytta till landet? Där rumsterar man nog inte så mycket alls, förutom i någon hantverksbod möjligen.

Jag tror jag helt ska hänge mig åt nätshopping resten av hösten. Jag pallar helt enkelt inte att möta den där kompakta massan.

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag bor i småstad (25000 invånare), och känner samma sak. Förvisso kan en promenad i vår medeltida stadskärna vara urmysig, men det måste ske å mina villkor. Och ska jag ta med barnen? Då räknar jag med dubbel tidsåtgång.
Jag får ofta höra att jag bär skuld till utarmningen av innerstan och dess butiker när jag nätshoppar. Men så skönt och befriande det är att slippa trängas, slippa anpassa sig och slippa stå i kö. Slippa folk helt enkelt!
Jag vill också rymma bort ibland. Bygga en koja i skogen, kasta mobilen (eller, njae) och vara ifred.

2007-08-31 @ 08:14:30
URL: http://familjenjensen.blogg.se
Postat av: Hanna

Anna: Jag är med dig där. Slippa folk är hela grejen!

2007-08-31 @ 21:26:43
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Gisela

Hejsan!
Sitter här en kulen natt upp i min hemstad i norr och läser andras bloggar... Jag förstår precis vad du menar! Jag var nyss i sthlm också och söder verkar vara lite mer folk-fritt än övriga stan.
Jag har själv bosatt mig i Göteborg men kommit fram till att jag snart ska bo på landet. Jag vll slippa folk som irrar hit och dit!

2007-09-02 @ 04:18:01
URL: http://gissepisse.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0