Sticker till Finland

Jaha, nu är det dags för mig att låta bloggen vila en stund. Jag åker till Finland ikväll, mit das Boot. Jag ska hälsa på mormor i en liten håla vid Finlands västkust. Det ska bli riktigt trevligt. Det var ganska länge sen jag var där och det var antagligen lika länge sen jag såg mormor senast. Men hon lät väldigt glad och pigg senast hon ringde. Hon verkade väldigt glad över att vi skulle komma och hälsa på också. Dessutom ska storebrorsan med, så det blir lite lättsammare. Min mamma har en tendens att bli uppstressad över saker som att vi ska komma upp i tid på morgonen när vi ska av båten och så (vilket är helt löjligt eftersom de knappast kommer att låta oss åka tillbaka igen av misstag). När min mamma inte kan sova kan inte jag det heller. Hon ligger och suckar och vrider sig och det stressar mig. Eftersom jag vet att hon aldrig kan sova i hytter så vet jag även att jag inte kan det. Av någon anledning har brorsan en lugnande effekt på henne. 

Det ska i alla fall bli kul att få snacka lite finska. Det blir ju inte så ofta precis. Jag återkommer på söndagkväll och skriver så fingrarna blöder då antar jag. Ha en skön helg!

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0