Nattapparen

Jag vaknade upp med ett ryck imorse vid 4-snåret. Jag undrade var jag var någonstans och fick först för mig att jag var i mitt föräldrahem. Jag trodde dessutom att någon knackat på dörren och hoppades att någon annan skulle öppna. Jag var ju helt yrvaken. Sen insåg jag att jag var hemma i min egen lägenhet där bara jag bor och att jag således skulle bli tvungen att öppna. Jag insåg dock att chansen att någon knackar på hos mig vid 4 på natten är väldigt liten. Alltså började jag i mitt sinnesförvirrade tilsstånd börja försöka lokalisera ljudet. Snabbt insåg jag att det var galna tanten ovanför mig som tappat  något som studsade i golvet. Därav "knackningarna". Vad gör hon uppe 4 på natten? Sen hörde jag henne sätta sig i sin knarrande säng igen. Jag hade lite svårt att somna om av någon outgrundlig orsak. Senare måste jag dock ha gjort det för jag lyckades vakna av samma ljud vid flera tillfällen fram till 9 då jag skulle upp på riktigt. Someone make her stop - eller åtminstone sleep. Om hon nu ska vara vaken kan hon väl undvika att ta i saker som hon lätt kan tappa - eller i något överhuvudtaget. Varför är hon vaken och varför envisas hon med att hålla mig vaken? Grrr...

Kommentarer
Postat av: Honken

Fy vilken jobbig tant! Säg till henne på skarpen! ;-)

2006-09-19 @ 19:20:44
URL: http://honkenponken.blogg.se/
Postat av: Henrikjennifer

I kinda like it. Thanks!

2008-11-12 @ 12:12:46
URL: http://henrikjennifer.20six.fr

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0