Mitt hem faller samman

Jag är ganska väl medveten om mitt hems tillkortakommanden. Därför önskar jag mig alltid något till mitt hem när jag fyller år. Det är alltid en del dyra grejer som aldrig blir av att jag köper, men om någon annan gör det blir jag väldigt glad.

Min telefon är helt kaputt, displayen har givit upp helt och ibland vill den inte koppla fram. Den var aldrig direkt bra, men nu är den usel.

Jag har två TV-apparater i min lilla enrummare. Den ena är en ca 20-årig Bang & Olufsen där bilden faller utanför själva rutan. Den saknar scartuttag vilket gör att jag inte kan koppla in DVD:n och dessutom kan jag bara se de "normala" kanalerna (svt, fyran och säkert någon finst kanal) eftersom TV:n är före den tid då de nya kom. Jag antar att den saknar vissa band eller så. Den andra TV:n är en 14'-are. Jag vann den på Det kommer mera ( ja, jag vet..) för en massa år sen. Den funkar, men den är väldigt liten.

Min stekpanna är helt skev och beläggningen förstörd, alternativ har något bränt fast i den för gott.

Det här är alltså saker jag vet att jag behöver göra något åt. En stekpanna skulle jag mycket väl kunna få när jag fyller år, men det andra måste jag nog åtgärda själv. TV:n är verkligen inte högt prioriterad. Jag har levt så här i sex år, jag är inte så TV-fixerad ändå. Jag är dessutom inte särskilt intresserad av film, har inte hyrt en rulle sen jag började plugga för tre år sen - minst. Telefonen kan jag fixa själv, det behöver ju ändå inte bli så dyrt.

Det jobbiga är att något som känns i allra högsta grad viktigt precis pajade. Min dammsugare. Dyrt! Det var iofs bara slangen och jag öppnade för att se om man inte bara kan mata ner den lite så att den blir kortare men ändå fungerar fortfarande. Det verkade inte så. Även dammsugaren har säkert 15 år på nacken så den skulle med lätthet kunna bytas ut utan att fälla tårar. Men det är som sagt lite dyrt och det känns inte prioriterat. Nog för att jag vill ha rent hemma, men det är ju å andra sidan bara det den används till. Jag får väl go back to sweep. En sopborste har jag fortfarande så att så länge jag fortfarande pluggar lär jag få hålla mig till den.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0