Kräftskiva light

Jag har i alla fall fått äta kräftor idag. Det blev inomhus med tanke på det regntunga vädret. I mitt lilla kök myste vi i alla fall runt och slaskade med kräftspad. Gott var det! Det var årets första kräftor för mig. Vi hade även fixat en paj och jag hade bakat italienskt lantbröd. Brödet var mycket gott och pajen likaså. Men det blev oss lite övermäktigt med alla kräftor. Som vanligt satt E och L och tävlade om vem som kunde äta längst. Vi andra var sedan länge färdigätna och proppmätta. Det blev lite whiskey till kaffet, men annars lugnt. Vi började tidigt så att vi inte skulle bränna ut oss. Ska ju ses här imorgonbitti klockan 9, fler av deltagarna ikväll. Så nu hinner jag med att plugga lite och så ikväll. Känns som en bonus.

Mina nya skor fick för övrigt kritik från min största klädkritiker. Jah, vad ska jag säga? Jag tror ändå att jag gillar dem och i så fall är allt lugnt. Men det poppade upp ett sting av osäkerhet i mig med ens. Den ligger nu och gnager lite i bakgrunden.

Mamma var i alla fall här idag och spanade in allt nyinköpt. Hon är min största okritiker. Hon kom hit med en påse med mormors jordgubbssylt som stått hos henne ett halvår och väntat på mig. Med sig fick hon ett ton böcker och en påse gamla lakan. De kan få bo på landet nu. Det första hon sa när jag frågade om hon ville ha dem var "NEJ!" medan hon gjorde en avvärjande gest med armen. Sen gick hon härifrån med en påse i alla fall. Tihi... Jag är bäst på motivera henne till att återanvända mina gamla saker. Jag gillar kretslopp om jag inte har sagt det.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0