I väskan

Appropå materialist: Jag blev lite glad nu när jag packade upp väskan. När man åker båt hinner man ju hänga en del i tax free shopen. Jag lyckades under helgen köpa både en och två nya mascaror. Den ena var den gamla vanliga 38 grader från Kanebo men i ny, bättre tappning. Sen provade jag att köpa en till idag som jag ännu inte hunnit prova. Får se hur det går. Den skulle ge fantastiskt långa ögonfransar så jag hoppas de får plats under brillorna :-) Så får man ju alltid med sig lite ny sprit och en påse godis hem från båten. Ikväll ska här kollas på TV (med dessa godisar), för det har jag inte gjort sen i onsdags. Jag lyckades för övrigt köpa med mig lite gott bröd från Finland. Det är ju något de är riktigt bra på måste jag säga. Det blev lite mörkt kexliknande hårt bröd som är lite syrligt. Jag gillar det mycket! Kanske lite billigare där än här, men det kan jag inte garantera. Andan föll väl bara på där helt enkelt.

Brorsan hade en väldigt syndig påse med sig hem. En fin och dyr flaska whiskey, en flaska Renault cognac, en rejäl burk Maltesers och cigariller. Jag hoppas att han bjuder in mig då han ska till att röka cigarillerna. Jag är ingen rökare men cigarillerna luktade väldigt trevligt. Han sa att han skulle ta med dem till landet när vi har höstmöte där i oktober. Så jag hoppas väl på det då.

Det tar på kroppen att åka till Finland. Det är helt klart den som får ta stryk. Men annars kan jag inte säga att jag har lidit. Det är något annat, helt klart. Och omväxling förnöjer ju som bekant.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0