Otäck telefonmusik

Min dammsugare är ännu inte inhandlad eftersom den är slut i lager hos internetbutiken. Den har varit det ett tag nu och jag undrar hur länge det ska behöva vara. Ska jag ta och köpa den på den andra internetbutiken för ca 150 kr mer? Hur länge kan man vara utan en dammsugare? Hur som helst satt jag för en sekund sedan i telefonkö till den billigare internetbutiken för att få svar på dessa stora existentiella frågor. De passade på att spela skränig, jobbig musik på hög volym i mitt öra. Väldigt otäckt. Kan bero på att min telefon är dålig, men varför väljer man annars detta skrän? Jag har ingen aning om vad det var för musik, lyckades inte koncentrera mig på att lyssna. Alltså, är deras syfte att försöka få mig att lägga på eller? Det blir ju billigare för dem om färre människor ringer och ställer dumma frågor. Jag skulle i alla fall hellre se (eller höra) en skön tystnad i luren i min väntan. Ibland få ett meddelande om hur många som är före mig i kön. Det vore ultimat. Så är det när man ringer till Skatteverket :-) Statliga verk vet hur folket ska tas!

Jaha, svaret på min fråga var i alla fall att dammsugaren återkommer i lager sista oktober. Jag sitter redan nu och nyser. Körde ett varv med sopborsten härom dagen för att få bort det värsta. Det vill säga gruset och smulorna. Dammet yrdes nog bara runt så att det blev värre än att låta det ligga. Kanske får köra ett varv med moppen istället. Men orkar jag verkligen göra det varje vecka till början av november. Det kan väl få vara värt de där 105 kronorna mer. Det är trist att alla mina internetshoppingturer alltid ska sluta lite snöpligt.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0