Ödets nyck?

De senaste dagarna har jag lyckats springa på, eller åtminstone se, ett antal killar from the past, så att säga. På gymmet i torsdags såg jag ICA-killen som jag tyckte var så söt. Det var minst fyra år sen han jobbade på ICA. Jag har inte sett honom sen han slutade där. Men nu plötsligt uppenbarar han sig på mitt gym. Mycket märkligt.

Idag såg jag en kille som jobbar som bartender på J:s och mitt gamla stamhak. Vi var där jämt och han jobbade jämt. J hade en ganska långvarig flört med honom som gick igenom ett antal faser men aldrig blev mer. Vi fantiserade om att han förmodligen var gift och skulle få barn när som helst. Idag såg jag honom i alla fall på gatan med en flicka i handen. Hon såg dock inte gravid ut och de såg inte heller ut som att de hade ett barn gömt under kläderna. Men vi har inte varit på "hans" hak på mer än ett år, och nu ser jag honom plötsligt.

På vägen hem från ICA såg jag en kille som var misstänkt lik en kille som jag umgicks med på en kryssning i vintras. Han tittade också ganska länge tillbaka. Det kan dock ha varit för att jag stirrade så på honom. Han såg ärligt talat lite besvärad ut. Men ändå.

Varför dyker plötsligt alla dessa semibekanta personer upp just nu? Har det att göra med att jag har glasögon på mig oftare och faktiskt ser människor och jag därför ser mig omkring snarare än att gå runt i min egen lilla värld. De kanske alltid har funnits runt omkring mig, utan att jag har sett dem. Jag kanske har sprungit förbi folk jag känner hela tiden utan att se dem. Jag tror att det finns en ganska stor risk att det är så. Nåja, i så fall får jag väl se denna nyupplevda värld som något positivt.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0