Med ett leende på läpparna

Jag lyckades stressa upp mig själv lite imorse. Jag hade kollat upp närmaste resvägen och allt som skulle kunna skita sig på vägen dit så att jag ändå kunde vara ute i tid. Sen så blev det förstås lite stressigt hemifrån i alla fall. Men när jag satt på bussen som skulle ta mig till slutstationen så kände jag mig lugn. Jag knatade in på det stora kreddiga företaget och frågade efter min kontaktperson. Sen satt jag lugnt och väntade i tio minuter och såg diverse kändisar passera förbi mig tills hon dök upp. Det kändes så skönt när hon kom gående. Det var som att inget kunde gå fel. De ville gärna att jag skulle komma dit, men jag skulle veta hur förutsättningarna såg ut. De sa att de får många förfrågningar om praktikplatser, men att de fastnat för min för att jag var retorikinriktad. Det gjorde mig väldigt glad och hoppfull inför framtiden. Förutsättningarna är i alla fall att jag kommer att få diverse olika projekt som jag får arbeta självständigt med. Jag tycker att det känns skönt. Jag brukar oftast inte känna mig helt bevkäm i att ha rollen som skuggan. Det är förvisso kul att se vad andra gör, men att göra själv får dels tiden att gå snabbare, dels så lär man sig mer av det praktiska. Hon sa att jag förvisso kunde få följa med på andra tilldragelser också, som presskonferenser och annat som händer i huset. Det känns också kul.

Ja, så jag börjar min praktik på en stor kommunikationsavdelning i november helt enkelt. Jag gick därifrån med ett brett leende på läpparna. Inget stoppar mig idag (hoppas jag i alla fall). Det känns så roligt att få vara på ett stort företag som har en helt annan huvudsysselsättning än just det som jag gör. Det gör att man har möjlighet att få inblick i något helt nytt och annorlunda. Jag tycker verkligen att företaget har ett av de starkaste varumärkena i Sverige. De kanske inte är oantastliga, men där i närheten (hoppas nu inte att det ska dyka upp en skandal precis nu som kastar omkull allt jag sagt). Nu kan jag i alla fall känna mig lugn fram till jul. Jag har något att göra helt enkelt. Sen blir det väl dags att hitta ett jobb, men det får bli en lite senare fråga.


Kommentarer
Postat av: Tennis

Oj, vad spännande!! svt är bäst, så är det bara.. =)

2006-10-09 @ 17:43:08
URL: http://tenniscresendo.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0