Längtan efter nytt

Jag känner mig helt galet nervös inför den här dagen. Jag måste ringa till en praktikplats jag sökt och antagligen få ett nej till. Så har jag frågat min blivande arbetsgivare om jag kan börja på onsdag utan att få svar. Dessutom börjar en ny kurs idag som jag känner mig lite nervös över. Det verkar vara hur mycket som helst att läsa och dessutom litteratur som är svår att få tag på. Efter skolan måste jag dessutom direkt till replokalen och dit kommer jag att vara sen. Jag kommer någonstans på vägen att stressa ihjäl mig och även att hungra ihjäl. Det krävs alltså en del planering för att alls kunna ro hem den här dagen. Pust!

Jag tror jag längtar efter att börja jobba ändå. Jag har inte mycket motivation kvar till studier känner jag. Jo, att bli klar, men inte direkt att lägga ner hela min själ i det jag ska lära mig. En termin till klarar jag bara inte. Tack gode gud för att det här är sista! Sen är det ju det där med ifall jag skulle vilja ha mig en magister. Då är det bara att köra en termin till. Men jag tror faktiskt inte jag är motiverad att skriva en uppsats just nu.

Igår satt jag och planerade min framtida liv som konsult. Eller rättare sagt min framtida lägenhet när jag inte längre är student. Det finns vissa element som då kommer att åka ut och ersättas av nya. Då kanske jag har råd att köpa något lite roligare också. Det planerade jag igår. Hur min lägenhet ska se ut. Man måste ju ha någon morot för att orka, eller?

Kommentarer
Postat av: Paulina

Att drömma om sitt framtida hem...Det är något jag kan ägna HUR mycket tid som hellst åt!

2006-10-02 @ 14:54:46
URL: http://rainfor.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0