Kommunikation - a eller o?

Jag inser hur lätt man kan göra bort sig utan att ha minsta aning om det. Exempelvis inom jobbet. Jag har suttit i möten med kommunikationsbyråer hela dagen. En av dem hade inte gjort så bra förberedelser eftersom de inte hade fattat alls vad företagets vision, mål och arbete går ut på och har för förutsättningar. Jag satt och skämdes ganska så rejält. De andra i rummer satt och tittade ner i sina papper i väntan på att de skulle bli klara. Jag försökte hålla skenet uppe och nicka med. Så här efteråt vet jag inte varför, de var verkligen helt ute och cyklade och borde ha låtits förstå det. De verkade till och med vara ganska nöjda när jag följde dem ut. Ett retoriskt självmord lyckades de begå, helt klart. Jag lär mig saker hela tiden. Även hur jag inte ska göra. Jag är glad när andra kan begå misstag som jag kan få lära mig av. Så slipper jag.

Men dessutom inser jag att det finns jobb för mig därute. En annan kommunikationsbyrå hade en del att lära sig vad det gäller argumentation - något jag skulle kunna snacka mig varm om.


Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0