Jag - barnvakt?

Äntligen har jag fått förtroendet! Min svägerska ringde och undrade om jag kunde hämta Skruttisen på dagis på onsdag. Mer än gärna. Egentligen ska jag vara på jobbet till 17, men det är klart att jag skolkar två timmar om jag får vara med Skruttisen. Eller framför allt handlar det om att ta hand om det visade förtroendet när jag nu äntligen har fått det.

Så ska man bli extradagmamma då, hämta, klä på, vandra hem med. Jag är nästan lite nervös. Jag har ju aldrig fått möjlighet att vara ensam med lillen ännu (hon är snart två år!). Inte ens när jag var på landet och lillfamiljen skulle åka och handla vågade de lämna henne i mitt våld. Så nu ska här fastras så det står härliga till. Jag ska passa på att få henne att älska mig maximalt så att hon aldrig slutar prata om mig. Då måste de väl göra det oftare hoppas jag.

Det var för övrigt Skruttisen som rinde mig. Väldigt vad hon pratade på. Lite osäker på om vad, men pratade gjorde hon i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Paulina

Aww... Cian gör precis samma sak, med telefonen.

2006-11-20 @ 21:15:36
URL: http://rainfor.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0