Fullt upp

Idag har jag suttit i möten eller fikat med folk halva dagen. Alla vill ha mig och min syn på saker. Dessutom fick jag vara med på ett avdelningsmöte. Det gav en bättre bild av vad de faktiskt gör på min avdelning. Jag har aldrig jobbat med TV eller marknadsföring, nu börjar jag få ihop en massa samband på olika områden. Saker som jag aldrig direkt reflekterat över förut. Det är så kul att komma in i nya saker. Det finns så mycket att lära.

Min handledare vill ha med mig på en massa grejer som händer i organisationen. Jag säger inte nej. Medieträning, språkvårdsgrupper och allt jag kan tänka mig. Så överöser de mig med saker jag skulle kunna göra och låter mig plocka godbitarna. Kan det bli bättre? Imorgon tyckte de jag skulle följa med på inspelningen av Så ska det låta. Som sagt säger jag inte nej. Så jag sa ja.

Jag hinner vara hemma två timmar innan dansen börjar. Måste passa på att:
 - mejla en massa människor jag tänkt i flera dagar nu
 - försöka hinna läsa min rapport i förra kursen så att den blir klar snart
 - blogga (alla bloggar)
 - äta
 - ringa mamsen
 - hjälpa en kursare med hennes rapport

Ja, tiden räcker inte riktigt till. Men jag minns nu hur mycket energi man har när man gör saker man vill och tycker om. Nästan hur mycket som helst. Hoppas bara jag börjar sova lugnare. Det är fortfarande lite nervöst att gå till praktiken på något vis. Som att jag är livrädd att göra bort mig. Jag vill ju bara bli älskad!


Kommentarer
Postat av: Tennis

Åh.. språkvårdsgrupp.. det låter sådär härligt lärorikt! Som någon man faktiskt kommer komma ihåg någonting av.

2006-11-07 @ 19:21:44
URL: http://tenniscresendo.blogg.se
Postat av: kattis

Men alltså vad läser du till? Och vad praktiserar du som? Låter ju som saker jag vill jobba med.

2006-11-07 @ 20:02:45
URL: http://knatzo.blogg.se
Postat av: Hanna

Kattis: Jag läser till Retorikkonsult. Min praktik går ut på att jag ska kartlägga några av företagets infomrationskanaler: språkligt, hur tonen är, vad det är för typ av info och lite annat. Men jag får som sagt hänga med på en hel del annat som händer på kommunikationsavdelningen. I love kommunikation!

2006-11-07 @ 22:39:38
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Honken

Åhh, fika halva dagen låter underbart! :-)

2006-11-08 @ 07:33:11
URL: http://honkenponken.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0