En till vinterreflektion

När det är så här härliga vinterdagar som det varit idag kan jag ändå bli lite glad av vintern. Eller inte just av vintern, men jag kände en viss julförväntan. Det ska bli mysigt med jul och jag fick sån himla julstämning på väg hem från jobbet. Inte för att jag såg något som hade med jul att göra, utan bara själva känslan i luften. Det är härligt. Jag kan se fram emot julen även i år eftersom vi i familjen ska köra samma race som förra året. Bara en julklapp behöver jag köpa. Vi lottade förra helgen vem jag vi ska köpa till. Tyvärr fick jag storebrorsan i år igen. Han är den krångligaste och mest kräsna att köpa julklappar till. Aktar han sig inte stickar jag en julklapp åt honom. Det är ändå bättre att bara behöva rusa runt efter en julklapp än att behöva rusa runt efter sju julklappar.

Var in en sväng på Åhlle efter jobbet och insåg att de redan släpat fram julbestyren. Då sjönk mitt mod lite ändå. Visst är det mysigt med jul, men kan inte tidig november få vara heligt ändå? Jag kommer nog hinna tröttna på allt ändå till slut.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0