Uppåt faktiskt

Det är verkligen väldigt trevligt på jobbet. Idag har jag gjort så sjukt tråkiga och enformiga saker som inte krävde någon som helst tankeverksamhet. Men ändå. Det är sköna människor som jobbar där. Det är bra stämning för det mesta. Dessutom är det skönt att sitta i ett rum med lite andra människor. Några sitter själva i rum. Jag fick ju dela med de bra personerna dessutom. Jag slapp den som snackar hur mycket som helst men aldrig lyssnar, jag slapp rökaren som luktar lite väl mycket just rök och jag slapp den som är lite väl trög när det gäller att förklara något. Så jag fick sitta med två sköna, trevliga personer. Idag fick vi sommarpresenter från chefen. Då fick jag ändå blommor när jag började i måndags och jag har med andra ord bara jobbat en vecka och föräras ändå med en sommarpresent. Vi fick böcker som var anpassade efter person. Jag fick en mycket uppskattad bok. Eric Ericson i "Brev till samhället" skriver brev till diverse företag och myndigheter med galna förslag eller helt enkelt bekräftelser på saker han tänker/ska göra eller något han sett eller hört. Dessa myndigheter svarar på breven helt allvarligt. Den är mycket underhållande att läsa. Den är lite som Hassan fast i bokform. Chefen var lite osäker på vad jag skulle gilla, men detta bokval var mycket bra.

Så överlag har det varit en bra dag. Jag har fortfarande inte klarhet i om jag kommer att komma fram till landet inatt dock. Jag hoppas att det inte ska vara allt för mycket köer in i Norrtan vid 22-tiden, för jag har bara 20 minuter tills min anslutande buss går. Men i värsta fall får jag väl sova på gatan.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0