Sommargymmet

Det känns som att jag har ett sommargym. På somrarna stänger nämligen "mitt" gym och då måste jag gå till det andra, stora, sommaröppna gymmet. Jag gillar det inte riktigt men det har ju sina fördelar. Det är många fler maskiner - framför allt vad gäller konditionsmaksiner som cyklar, löpband och trappmaskiner. Men något annat som är riktigt positivt är att det ligger som i en oas. När jag gick in (från sommarentrén förstås) så såg jag mig omkring. På den stora gräsmattan utanför ligger det två pooler med en gigantisk läktare till den ena. Ovanför den ser man bara träd och några hus som sticker fram. Husen har lite av en grekisk framtoning vilket gör att man verkligen skulle kunna tro att man är i Grekland. Själva badhuset är så stort att man inte ser den stora bilbron som går bakom den. I ryggen har jag dessutom vatten på riktigt. Det är rätt maffigt och himla mysigt när allt är prunkande grönt. Idag var det dessutom mulet och nästan åska i luften så det var fuktigt och kvavt. Det gjorde att träden kändes ännu grönare och atmosfären än mer grekisk. Jag kom alltså på att jag gillar mitt sommargym. Det ger mig kanske större anledning att vistas där lite mer än vad jag gjort tidigare somrar. Jag jobbar visserligen, men jag har ju inte ett enda måste efter jobbet nu när skolan är slut. Så att öka på muskelmassan i sommar tycker jag känns som ett bra mål.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0