Lyxiga skor

Måste passa på att kommentera programmet på 4:an idag om lyxiga skor. De påpekade att med högklackade skor blir kvinnan sexig och får makt och status. Ska det verklgien behövas högklackat och sex för att ge kvinnan makt och status? Det känns helt befängt och totalt sexistiskt. Jag säger inte att det inte är så det fungerar. Men i så fall är det väl verkligen dags att ändra på det. Själv tycker jag att stadiga skor ger mig större pondus än när jag vinglar runt 10 cm ovanför marken. Men vad sen omvärlden uppfattar av mig är en annan sak. Kanske ska vi börja tvinga på män högklackat i större utsträckning för att få lite jämlikhet i det här avseendet.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Gärna mer högklackat på män, i dag vågar man inte gå ut med högklackat utan att bli nedslagen.
/man och älskar högklackat.

2007-06-26 @ 12:33:32
Postat av: leopardia

nu tror jag de sa så bara för att sälja konceptet/dokumentären. vilket iofs befäster att det är så. hittade en butik på nätet där storlekarna gick upp till 43, så det finns inga ursäkter för män längre..

2008-04-12 @ 15:49:10
URL: http://leopardia.webblogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0