Ecological nightmare

Jag och mamma var i byn på landet och firade byns dag i lördags. Vi mös mest runt och tittade på loppisar där allsköns skräp såldes till lägstbjudande. Åt en glass och köpte lakritsremmar (ett måste). När vi gick förbi gästhamnen så hörde vi ett mulligt ljud från bensintankarna. Folk flockades snabbt runt dem för att kika ner på mastodontbåten som låg där och just skulle rivgasa iväg. Jag stod och tänkte på hur mycket bensin den måste sörpla i sig och som på så vis går ut i vår vackra kanal. De satt och såg ganska loja ut som att de var vana vid all uppståndelse. I alla fall startade den så småningom och stod och spottade ut bensin så att vi alla kunde insupa denna helighet. Jag önskade som mest att jag alltid skulle ha med mig en stor banderoll där det stod "Rädda miljön". Då hade jag snabbt rullat upp den och stuckit upp den under deras små hakor. Eller också skulle jag ha velat sätta en stor sticker på sidan av båten med samma text innan de lämnade hamnen.

När båten vände ut till havs såg jag i baken på båten texten" Ecological nightmare". Jag blev så förbannad. Jag tyckte att det var oerhört nonchalant text. De är väl medvetna om vad de gör och de bryr sig helt enkelt inte. När jag vände mig för att gå (jag hade ju kunnat skrika något efter dem men motorljudet dödade precis allt annat) undrade en tant bakom mig: "Vad är det vi tittar på?" "Miljöboven som spyr ut sina avgaser" sa jag ganska högt i hopp om att så många som möjligt skulle höra.

Vad är det vi gör med vår miljö egentligen? Och framför allt - är det verkligen värt det?

Kommentarer
Postat av: Kattis

Att vara medveten miljöbov utan att skämmas är ju skamligt. Och ja, man kan kräva ett förlåt!

2006-07-17 @ 19:58:25
URL: http://knatzo.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0