Lite mer julkänsla

Igår var jag på julkonsert. The julkonsert får man väl säga. Jag besöker den varje år. Vi är ett helt gäng som först dricker glögg, sen går på julkonsert och avslutar på en bar. En fin jultradition. Tills förra året då vissa i gänget började beklaga sig över att julkonserten var i stort sett samma sak varje år. Helt löjligt klag om jag får säga det. Julen är väl samma sak varje år. Det är en tradition vilket man skulle kunna säga betyder just samma sak varje år. Så, helt obefogat klag. Tror bara de var bittra eller fattiga och inte kunde gå.

I år var dock stämningen på topp. Tror inte det har varit så uppsluppet på länge. Nu var det i och för sig ett tag jag såg dem alls. Själv kände jag mig trött. Träning, stark glögg och socker är ingen bra kombination för mig. Sen sitta i värmen och lyssna på julmusik gör inte saken bättre. När vi kom till baren var jag rätt däst. Men jag höll ut så länge jag klarade. Fick ändå kommentaren "'Vad är du? 45?" Då är jag, med god marignal, yngst i gruppen och den som brukar hålla igång. Hon som sa det är den som brukar somna i soffan vid 9 och aldrig klara av att vara ute efter 11. Ok, så jag var sämst. Men kan jag få vara det ibland?

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0