Arbetskraft - någon?

Nu är det skarpt läge. Jag slutar på min praktik om två dagar och ska då skriva om den. Men sen då? Jo, jag ska väl försöka göra någon typ utav jobb. Jag har äntligen fått ändan ur och börjat kolla lite ordentligt. Men det finns inget som känns riktigt motiverande att söka.

Så berättade min handledare idag att han sökt en massa oannonserade jobb för några år sen och fått svar om att hans CV var en "riktig smällkaramell som man inte ser så ofta". Då fick jag prestationsångest - igen. Jag borde vara bra på detta. Jag borde kunna mottagaranpassa ett litet ynkligt CV om det ämne jag behärskar bäst - mig själv. Hur svårt kan det vara?

Så stora skrivkrampen har satt in. Det är på riktigt nu. Jag har en utbildning och en stor vilja - men jag är paralyserad i hela kroppen. Samtidigt har jag ingen ångest över att jag inte har någon inkomst eller så. Inte alls. Det är ju skönt. Tills räkningarna dyker in i alla fall.

Hur ska jag klara av att rycka upp mig?

Kommentarer
Postat av: Karin i London

ahhhh, vilken mupp - din handledare alltså, ska jag kommer över och ge han på moppo?!

kram på dej, allt komemr fixa sig... annars kanske vi akn bilda existensiella ångestens klubb eller nåt för jag sitter i samma röra som du.

kram i alla fall, och GOD JUL!!! och gott nytt ar med, saklart!

2006-12-28 @ 16:26:37

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0