Är det karma?

Vissa dagar krävs det så lite. Bara att få gå bredvid någon gör att jag kan stänga ute både kyla och massorna runt omkring mig. Inte ens mellandagsrean kan störa min inre frid. Är man så dum att man ger sig ut på stan i dessa tider får man väl skylla sig själv. Men idag störde det inte. Jag stod till och med i en kassakö i en löjligt varm butik utan att mitt leende förtogs. (Det var föstås inte jag som handlade, skulle aldrig falla mig in. Jag är antikonsument just nu och trivs bra i det.) 

Imorgon är det nyårsafton. Då blir det nyårsfest. Har en flaska god champagne att dela med några sköna vänner. Jag nöjer mig rätt så lätt nu för tiden.

Jag måste ha bra karma just nu. Mina dagar flyter väldigt lätt. Något rätt har jag väl gjort då, när året får sluta så här bra.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0