Världens Bästa Sushi

Åt idag Världens Bästa Sushi som finns i ett litet hål i väggen vid Medis. När jag beställde var det 15 minuters kötid för att ta med sig. Det kändes inte som någonting. Jag har fortfarande semester och just då sken solen. Så jag tog en Stockholm City och stod och läste i solen i väntan på Världens Bästa Sushi.

Det är som sagt ett superlitet ställe. Man får in och backa ut. Men killen i kassan är trevlig och säger några väl valda ord till alla som beställer. Det känns aldrig krystat eller tillgjort utan alla får några helt egna exklusiva ord med sig på vägen, förutom "smaklig måltid".

Vägen hem kändes väldigt lång när jag hade min dyrbara last med mig i en liten påse i handen. Men jag visste ju att det skulle vara värt det. Eller visste och visste, det var ju egenligen bara som jag hört. Men jag hade i alla fall höga förväntningar på den.

Jag dukade andaktsfullt upp allt ur påsen när jag kom hem. Lade servetten på bordet, öppnade misusoppan och rörde runt med träpinnarna och kom till slut fram till att få öppna min lilla frigolitlåda. Det var som att himlen öppnade sig och änglarna sjöng. Det var inte bara att sushibitarna var vackra, de var alla olika och hade dessutom serverats med lite garnityr. Det var stora rombitar, sockerärtsstänglar, persilja och dessutom mycket gari. Annars brukar jag alltid vara tvungen att tigga till mig extra gari. Jag förstår inte riktigt grejen. Lägg dit en rejäl hög bara så att man får käka så mycket man vill. Allt var bara perfekt. Dessutom var sojaburken tillräckligt stor så att man faktist kunde doppa ner bitarna i den. Bara det är rätt ovanligt. När jag stoppade den första biten i munnen smälte den bara. Sen var de nio bitarna plötsligt slut. Underbart är kort.

Efter denna andaktsfyllda matstund var jag mätt och belåten, minst sagt. Det lär blir sushi från Världens Bästa Sushiställe nästa gång jag äter sushi också.

Kommentarer
Postat av: leopardia

jag har alltid funderat över om man verkligen törs äta sushi på sommaren... och vart världens bästa sushiställe ligger...

2008-07-07 @ 18:17:01
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Aaronnicole

Excellent site. It was pleasant to me.

2008-11-19 @ 09:07:58
URL: http://aaronnicole.3steps.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0