Svarta listan

Det är ändå ok att inte ha fantastiskt soligt och varmt väder på semestern. Regnet får gärna hålla sig borta för det blir så trist att gå ut då. Men mulet är inte så tokigt väder.

Jag har redan lyckats bocka av två attraktioner jag har tänkt bese i min stad. Listan på turistmål är lång och av någon anledning kommer jag aldrig iväg för att se dem. Men med det här vädret ska jag väl kunna hinna igenom hela :-)

Igår var jag på Fjällgatan och tittade på utsikten över Stockholm. Jag bor verkligen inte många minuter därifrån, men jag har inte varit där sen jag flyttade till Stockholm. Jag kan ha varit där med familjen när jag var liten någon gång, men det minns jag knappt. Idag var jag på dansmuséet och spanade runt lite. Jag gillar ju dans, så jag tänkte att det kunde vara något. Gratis inträde var det också så det är bara att rekommendera. Jag spenderade nog gott och väl en halvtimme där. Mycket nöjd efteråt.

Annat som jag länge tänkt göra är att se Riddarholmskyrkan, gå på Vin & spritmuséet och leksaksmuséet eller bara ströva runt på, för mig, okända platser i Stockholm. Jag har all tid i världen nu. Måste bocka av något på listan varje dag har jag tänkt. Skulle kunna tänka mig att åka till IKEA också. Men det brukar bli så dyrt.

Jag kände mig helt trött när jag satte mig och tog det lugnt en stund efter lunch. Skulle helst bara sätta mig i en solstol och läsa. Men någon stol har jag inte. Tänkte sätta mig på vår innergård men där håller de, som bekant, på och gräver upp marken. Det kom till och med en vägarbetare (av australiensisk härkomst ska tilläggas - underbart att återhöra den australiensiska accenten) och sa att jag nog kommit till fel ställe om jag var ute efter "piece and quiet". Jag lommade in och drack kaffe istället. Där är jag nu. Vädret jävlas lite med mig genom att växla hela tiden. Lite jobbigt att komma på den ultimata klädseln då. Dessutom kan utomhusaktiviteter komma att störas av regn vilken sekund som helst...

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0