Sommarnostalgi

Enligt mig har det varit det perfekta vädret idag. Lagom varmt, lite soldis och fuktigt. Det har luktat hav i min näsa. Jag får lite utlandskänsla när det är så här. Satt nere på "min" brygga och läste på förmiddagen. Det var superhärligt. Så kom det lite änder upp på bryggan och hälsade på. De såg förvisso inte agressiva ut, men man vet inte riktigt med de där fjäderfäna. Plötsligt tror de att mina mastodonttår är brödbitar och hugger till. Jag spejade vaksamt efter dem, men de vaggade så småningom iväg.

Jag var ute och gick nu på eftermiddagen också. Tog turen längs vattnet åt båda hållen. Det är så mycket trevligare att gå vid vattnet om man nu kan. Och det kunde jag ju. Mycket folk som var ute och joggade och så. Det har jag inte gjort på flera år. Var lite sugen på att provjogga lite när jag nu ändå hade joggingskorna på mig. Men så blev det inte. En annan dag kanske. Mina knän tar så mycket stryk. Jag vill ju inte sabba dem lagom tills dansen börjar igen på tisdag. Har för övrigt fått veta vem den nya läraren är. Det är nån snubbe. Spännande att se hur han är. Streetig hoppas jag, snarare än jazzig. Man vet aldrig vilket håll dansarna drar åt när det gäller jazzfunk.

Hur som helst, appropå sommarnostalgin. Det var så där blekt ljus och så mycket havslukt i luften att jag kände mig glad att få vara ledig den här dagen. Det är nästan att föredra sånt här väder snarare än trettio grader och gassande sol när man nu är i stan som jag är. Så jag tycker att semestern har varit bra - trots allt regn.

Kommentarer
Postat av: Noahrachel

Really enjoy your website. Thank You.

2008-11-12 @ 10:05:19
URL: http://noahrachel.blogspot.com

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0