Ostbricka

Matbloggandet fortsätter.

Intog en alldeles excellent liten ostbricka i egen regi framför L.A. Konfidentiellt. Det var en liten Chaumes på Salta kex. Till det några physalis och mango. Ahh, det är så underskattat med ost. Frukten till gör ju att det nästan blir nyttigt dessutom. Och det är ju så gott. Jag drack nu förvisso lite vin till, men det kändes nästan överdrivet. Skulle kunna ha druckit vatten till om det var så. Det är ju osten jag vill åt. Särskilt i kombination med frukten. Det blir den perfekta brytpunkten att av lite sött och syrligt som jag alltid vill ha. Mango äter jag allt för sällan. Det är en perfekt frukt att skära i skivor och äta framför TV:n. Istället för chips eller vad man nu brukar äta. Så gott - och nyttigt som sagt.

Det finns så att det räcker till imorgon också. Det blir perfekt!

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0