Ibland flyt, om än trögt

De senaste dagarna tycker jag att jag har fått så mycket halvdåliga nyheter och jag har känt mig helt i baktakt. Jag trodde att min vanliga flyt hade vänt mig ryggen. Men jag fick en liten ljuspunkt i dimman i alla fall. Idag fick jag mejl från den arbetsplats jag var på våras. De ville förstås att jag skulle komma och jobba hos dem. Det kan jag inte eftersom jag har fått annat jobb. Men de sa att de gärna vill att jag ska komma när det andra tar slut. Dessutom vill de att jag ska göra retorikkonsultjobb åt dem. Antingen efter att skolan är slut i januari, eller om jag har tid i höst. Jag gillar dessa kontakter jag har i arbetslivet som bara hör av sig och erbjuder mig jobb utan att jag gör något. Det är en stor fördel med att jag haft så många arbetsplatser de senaste tre åren.

Det är dags att ta tag i det här med att starta eget. Jag måste verkligen göra det nu. Det här är inte det första jobberbjudandet jag fått, och jag vill gärna ta det genom eget bolag. Jag kanske går en ljus framtid till mötes ändå - jobbmässigt menar jag. Jag svävar i ovisshet i det avseendet måste jag säga. De söker inte precis retorikkonsulter på löpande band i platsannonserna. Men lite gamla hederliga kontakter är aldrig att underskatta!

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0