Hård natt

Jag har en ganska hård natt bakom mig. Somnade gott vid halv tolv. Redan vid ett vaknade jag första gången. Då stod fönstret och slog så jag stängde det och blev kvar i värmen. Vid fyra vaknade jag av ett ljud som trängde in i mitt medvetande från långt bort i dimman. Det var min telefon som plötsligt laddat ur sig helt. Det måste ha varit något som störde den för den var inte så tom när jag gick och la mig. Nåväl, jag somnade snabt om efter ha lagt den på laddning (och stängt av ljudet). Vid sextiden drog något slags vägarbete igång. Igen. Det lät som att de ideligen tappade ett ton skrot rakt ner i backen. Jag hade vid något tidigare tillfälle under natten lyckats öppna fönstret igen så det hördes väldigt väl. Men det var svalt och skönt i rummet och jag gosade ner mig under mitt tjocka täcke.

Det enda jag tänkte varje gång jag vaknade var: Aaaah, jag har semester. Inget kunde rubba min nattsömn inatt. Men jag har hållit koll på läget runt omkring mig hela tiden kan man väl säga. Och vägarbetet slutade lagom till jag gick upp...

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0